“Van veel oldtimer-voertuigen binnen de EU zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren gegaan”, aldus secretartis Willem Posthumus Meyjes.

De nieuwe wetgeving vereist dat bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig uit een andere EU-lidstaat, het volledige buitenlandse kentekenbewijs wordt overlegd. Zonder Deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen, als Deel 2 ontbreekt moet er door de voertuigeigenaar toestemming worden gevraagd bij de autoriteiten van het betreffende EU-land.

Klap in het gezicht
De RDW maakt geen uitzonderingen voor schadevoertuigen en historische auto’s. “Deze regeling is een aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor wij ons al 35 jaar inzetten”, zegt Posthumus Meyjes. “Deze maatregel is een klap in het gezicht voor mensen die hebben geïnvesteerd in de restauratie van een klassieker, in het vertrouwen dat het voertuig zonder originele documenten op kenteken zou kunnen worden gezet.”

RDW is inmiddels in gesprek met belanghebbenden, waaronder de Fehac, en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over een mogelijke oplossing.

Bron Fehac

“Van veel oldtimer-voertuigen binnen de EU zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren gegaan”, aldus secretartis Willem Posthumus Meyjes.

De nieuwe wetgeving vereist dat bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig uit een andere EU-lidstaat, het volledige buitenlandse kentekenbewijs wordt overlegd. Zonder Deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen, als Deel 2 ontbreekt moet er door de voertuigeigenaar toestemming worden gevraagd bij de autoriteiten van het betreffende EU-land.

Klap in het gezicht
De RDW maakt geen uitzonderingen voor schadevoertuigen en historische auto’s. “Deze regeling is een aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor wij ons al 35 jaar inzetten”, zegt Posthumus Meyjes. “Deze maatregel is een klap in het gezicht voor mensen die hebben geïnvesteerd in de restauratie van een klassieker, in het vertrouwen dat het voertuig zonder originele documenten op kenteken zou kunnen worden gezet.”

RDW is inmiddels in gesprek met belanghebbenden, waaronder de Fehac, en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over een mogelijke oplossing.

Bron Fehac

“Van veel oldtimer-voertuigen binnen de EU zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren gegaan”, aldus secretartis Willem Posthumus Meyjes.

De nieuwe wetgeving vereist dat bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig uit een andere EU-lidstaat, het volledige buitenlandse kentekenbewijs wordt overlegd. Zonder Deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen, als Deel 2 ontbreekt moet er door de voertuigeigenaar toestemming worden gevraagd bij de autoriteiten van het betreffende EU-land.

Klap in het gezicht
De RDW maakt geen uitzonderingen voor schadevoertuigen en historische auto’s. “Deze regeling is een aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor wij ons al 35 jaar inzetten”, zegt Posthumus Meyjes. “Deze maatregel is een klap in het gezicht voor mensen die hebben geïnvesteerd in de restauratie van een klassieker, in het vertrouwen dat het voertuig zonder originele documenten op kenteken zou kunnen worden gezet.”

RDW is inmiddels in gesprek met belanghebbenden, waaronder de Fehac, en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over een mogelijke oplossing.

Bron Fehac

“Van veel oldtimer-voertuigen binnen de EU zijn in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren gegaan”, aldus secretartis Willem Posthumus Meyjes.

De nieuwe wetgeving vereist dat bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig uit een andere EU-lidstaat, het volledige buitenlandse kentekenbewijs wordt overlegd. Zonder Deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen, als Deel 2 ontbreekt moet er door de voertuigeigenaar toestemming worden gevraagd bij de autoriteiten van het betreffende EU-land.

Klap in het gezicht
De RDW maakt geen uitzonderingen voor schadevoertuigen en historische auto’s. “Deze regeling is een aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor wij ons al 35 jaar inzetten”, zegt Posthumus Meyjes. “Deze maatregel is een klap in het gezicht voor mensen die hebben geïnvesteerd in de restauratie van een klassieker, in het vertrouwen dat het voertuig zonder originele documenten op kenteken zou kunnen worden gezet.”

RDW is inmiddels in gesprek met belanghebbenden, waaronder de Fehac, en het ministerie van Verkeer en Waterstaat over een mogelijke oplossing.

Bron Fehac